preskoči na sadržaj

Osnovna škola Siniše Glavaševića

Login
KUTAK ZA OSMAŠE

Upis u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Za što najviše koristite Internet?





Carnet
Carnet
20.04.2017. 08:41
Objavljen Godišnji izvještaj o radu Nacionalnog CERT-a
CARNetov odjel za Nacionalni CERT objavio je Godišnji izvještaj o aktivnostima u 2016. godini u kojem je dan pregled sigurnosti na internetu u Republici Hrvatskoj i u svijetu.

18.04.2017. 15:20
Croatian Makers radionice s BBC micro:bitovima u CARNetu
U okviru Croatian Makers projekta tijekom travnja 2017. godine u prostorijama Hrvatske akademske i istraživačke mreže - CARNet održavaju se inicijalne radionice s BBC micro:bitovima za učenike osnovnih i srednjih škola te donatore STEM revolucije.

14.04.2017. 11:56
Javni natječaj za prijavu kandidata za voditelja i dvanaest članova Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme
Na temelju Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i na prijedlog Posebnoga stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije ministar znanosti i obrazovanja raspisao je 7. travnja JAVNI NATJEČAJ za prijavu kandidata za voditelja i dvanaest članova Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme.

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

MALI JEZIČNI SAVJETI

Zuji, zveči, zvoni, zvuči. Šumi, grmi, tutnji, huči - To je jezik roda moga!

NAŠ YOUTUBE KANAL

Stručni skupovi

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Međunarodni dan pismenosti
Autor: Branimira Barun, 7. 9. 2016.

   Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) obilježava se svake godine 8. rujna. Cilj mu je upozoriti na problem nepismenosti koji je veoma čest u svim dijelovima svijeta. Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti pojavila se u rujnu 1965. godine u Teheranu, na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja o temi iskorjenjivanja nepismenosti. Kao dan obilježavanja odabran je 8. rujna, a UNESCO je s obilježavanjem počeo već sljedeće, 1966. godine.


   U svijetu je danas oko 775 milijuna nepismenih osoba, a najmanja stopa pismenosti, oko 23 posto, jest u Maliju. U nekim zemljama nepismenom se smatra osoba koja ne zna čitati ili pisati, dok u drugim zemljama ona koja ne zna ni čitati ni pisati. U praksi, međutim, prevladava shvaćanje pismenosti kao sposobnosti čitanja, pisanja i (povremeno) računanja, kombinirano s definiranjem pismene osobe kao one koja je završila osnovno obrazovanje. U Hrvatskoj je registrirano, prema zadnjem popisu stanovništva u 2011. godini, ukupno 69 777 nepismenih osoba, što iznosi 1,8% stanovništva. Postotak nepismenih najveći je u ljudi iznad 60 godina starosti, koji čine 77,62% ukupnog broja nepismenih, dok je najmanji u onih izmeðu 10 i 34 godina starosti, koji čine 7,17% ukupnog broja nepismenih. U Hrvatskoj žene čine oko 82% nepismenih osoba. Prema popisu stanovništva iz 2001. registrirano je oko 70 tisuća nepismenih osoba, a smatralo je da je osoba pismena ako je izjavila da zna pročitati i napisati neki uobičajeni tekst, svejedno na kojem jeziku i pismu.

   Svake se godine 8. rujna širom svijeta organiziraju događanja koja prepoznaju i ističu važnost pismenosti za pojedinca i zajednicu. Ove  godine knjižnica Osnovne škole Siniše Glavaševića priključila se  projektu Riječ dana, Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige. Projekt je zamišljen kao skup različitih, kreativnih i multidisciplinarnih aktivnosti tematski vezanih uz čitanje. Pozivaju se svi zainteresirani na odvajanje 100 sekunda u danu, tijekom 100 dana, počevši od 8. rujna, za provođenje 100 aktivnosti kojima je svrha promicanje pismenosti te razvijanje vještina čitanja, pisanja, slušanja i govorenja. 

Prijedlog aktivnosti kojima možete obilježiti Međunarodnog dana pismenosti, 8. rujna

1.Pronađeno pjesništvo

Koristeći osnovne izvore, označene stranice/poglavlja knjige i slično, učenici odabiru određeni broj riječi te ih zaokruže. Tada, koristeći isključivo te riječi (možete ponuditi i korištenje članaka: the, a/an itd.) učenici ih mogu slagati na različite načine kako bi stvorili jedinstveno pjesničko djelo.

2.„Šetnja galerijom“

Učitelji zakače različite slike ili izvorne tekstove po učionici (ili zgradi). Učenike se zamoli da prokomentiraju svaki izložak te da zapišu svoja razmišljanja, a potom i rasprave u razredu.

3. Veliki papir/grafiti

Učitelji zakače velike komade papira po učionici ili zgradi. Učenici mogu ove površine koristiti za refleksije u svezi čitanja. Ovako se tvori pismeni dijalog među učenicima.

4. Harmonika od papira

Napravite presavinute oblike kako biste podijelili autobiografije učenika, njihove priče i sl.

5. Globalni knjižni klubovi

Spojite se s razredom u inozemstvu te se uključite u knjižni klub. Osluškivanje dojmova drugih učenika iz različitih kultura o određenom tekstu može osigurati brojne izvrsne mogućnosti za učenje!

6. Lov na blago

Organizirajte lov na blago u kojem se odgovori kriju u učeničkim tekstovima. Ovo će ih provesti  po školi  - drži ih aktivnima, zainteresiranim i punim kritičkog mišljenja.

7. Potrage na web-u

Kreirajte modul na mreži u kojem će učenici raditi. To im nudi mogućnost istraživanja izvornih tekstova, audio zapisa, video zapisa i svega ostalog dok izrađuju dodijeljene zadatke.

8. Zajednička web-stranica

Kreirajte zajedničku razrednu ili školsku web-stranicu gdje učitelji i učenici mogu komunicirati i dijeliti pisane uratke.

9. Izvedba lijepih umjetnosti

U svezi dodijeljenog štiva učenici mogu skladati glazbu, izrađivati likovna djela i slično.

10. Mogućnosti uvođenja instruktora različitih dobi

U svojoj školi oformite laboratorije za poduku te instruktivne satove. Učenici instruktori mogu se predstaviti na Dan međunarodne pismenosti ili ih možete pripremiti za predstavljanje Vašeg vlastitog programa.

11. Čitaj psu!

Učenici mogu bezbrižno vježbati čitanje pokraj četveronožnog prijatelja koji ne osuđuje. Mnoga udruženja nude ovaj program, iako će svaki blagi, pristojan pas to izvrsno izvesti.

12. Noć uključenog mikrofona

Pozovite učenike i djelatnike škole na „Noć uključenog mikrofona“: poslužite toplu čokoladu, kavu, kolače i slično te dajte učenicima i odraslima mogućnost podijeliti ono što su napisali. Naravno, mnogo pucketanja prstima nakon svakog čitanja je dobrodošlo!

13. Stripovi

Stripovi su izvaredan način za poticanje čitanja kod učenika. Kako bi bilo da sami naprave jedan? Dajte studentima prazan predložak te ih potaknite da naprave strip u svezi pročitanog štiva.

14. Natjecanje u ukrašavanju torte

Podijelite učenike u grupe te im dajte velike komade torte s različitim dodacima, koje mogu donijeti i sami. Svaka grupa mora ukrasiti svoju tortu koristeći pročitano štivo kao inspiraciju. Zabavan i UKUSAN način za proslavu Međunarodnog dana pismenosti!

15. Kostimirana zabava

Svi uživaju u kostimiranju  i mi bismo vas željeli vidjeti odjevenog/u u svog omiljenog lika iz omiljene knjige. Slikajte se i pošaljite slike na info@worldliteracyfoundation.org . Možda se pojave na našim stranicama!

16. Jutarnja skupština

Jutarnja skupština ili razredna rasprava u svezi Međunarodnog dana pismenosti je izvrsna mogućnost za izlaganje i raspravu o najboljim kostimima. Ovo učenicima također nudi i mogućnost da objasne zašto su izabrali svoj kostim. Popis knjiga temeljen na učeničkim omiljenim knjigama može služiti kao preporuka za budućnost.

17. Natjecanje u čitanju (Read-a-thon)

Natjecanje u čitanju je zabavno i jednostavno natjecanje na kojem učenici čitaju što više knjiga unutar jednog tjedna. Učenici moraju voditi dnevnik čitanja i zamoliti prijatelje i obitelj da nagrade njihov trud. Pobjednik natjecanja će se pojaviti na našim stranicama i dobiti mogućnost za osvajanje tableta za svoju školu!!

18. Stvarajte

Učitelji bi trebali organizirati natjecanje na osnovi teme i zamisli. Molimo da pronađete najbolju(e) priču(e) iz svog razreda te da nam ju/ih pošaljete. Najbolje priče možda će biti objavljene i poslane učenicima u zemljama u razvoju!

19. Sanjarenje

Djeca uvijek sanjare. Bilo da sanjare o budućnosti ili su to noćni snovi, učitelji ih trebaju ohrabriti da ih zapišu. Učitelji mogu predati njihove najbolje radove ili ih ostaviti za razredne aktivnosti.

20. Uzori

Pozovite uglednog člana ili članove zajednice na razgovor s učenicima o važnosti pismenosti.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju