preskoči na sadržaj

Osnovna škola Siniše Glavaševića

Login

Kulturna djelatnost

KUTAK ZA OSMAŠE

Upis u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Tražilica
Anketa
Za što najviše koristite Internet?





Carnet
Sportska rubrika

NAŠ YOUTUBE KANAL

MALI JEZIČNI SAVJETI

Zuji, zveči, zvoni, zvuči. Šumi, grmi, tutnji, huči - To je jezik roda moga!

Stručni skupovi

Erasmus kutak
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
BE HAPPY na Islandu
Autor: LUCIJA ULAKOVIĆ, 3. 4. 2022.

Naša se škola ove godine odlučila prijaviti  na Erasmusov projekt. Nazvali smo ga Be happy ( Better Education for a Healthy, Affirmative and Proactive Personality of the Youth).  

U sklopu toga nastavnica Danijela putovala je na Island, pa evo nekoliko njezinih dojmova.

 


INTERVJUDanijela Drača Jonjić mag. prim. educ  (učiteljica u produženome boravku) 

Health and Emotional Education: Creating a positive and effective climate among learners (children, youths, adults) 

Što vas je posebno zaintrigiralo uz sam Erasmus projekt I na posljetku motiviralo da mu se priključite?  

  1. Za Erasmus projekte sam čula pratila već dugi niz godina preko raznih Facebook stranica i eTwinning-a.  Pratila sam što su radili kolege iz drugih škola i kakva su iskustva prikupili, te neke od njih primijenila u svojim razrednim projektima . Samim tim, čim se ukazala prilika da i naša škola sudjeluje u jednom takvom, nije bilo dvojbe prijaviti se. Motiviralo me novo iskustvo, poznanstvo i znanje koje mogu dobiti sudjelovanjem na takvim projektima.  

 

Koliko ste dana boravili na Islandu? 

  1. Na Islandu smo bile ukupno sedam dana. Sletjele smo u subotu 7.11.2021. te odletjele 14.11.2021. Sam tečaj se održavao od ponedjeljka do petka, dosta dinamično i intenzivno, pa smo dan prije i dan poslije tečaja iskoristile za opuštanje i uživanje.  

 

Koji su vaši ciljevi nakon odrađene mobilnosti? 

  1. Ciljeva ima raznih, od malih;  primjene naučenih aktivnosti u nastavi i tematskim danima, poboljšanju nastave i prenošenje znanja  pa do velikog cilja;  postaviti, osmisliti, osposobiti se za jednog od voditelja odnosno predavača sličnih mobilnosti i razmijene prakse i iskustava.  

 

Kada biste morali odabrati samo jednu želju, vezanu uz vaše ciljeve I poboljšanje kompetencija učitelja u radu s djecom,  koja će se ostvariti nakon provedbe ovoga projekta, koja bi to bila?  

  1. Želja bi bila svakako taj veliki cilj. Učitelji često zbog opsega posla, koji čak nema prevelike veze sa samom nastavom, upadnu u rutinu. Mislim  pri tome na jako puno obveza oko prikupljanja raznih podataka i samo unošenje tih podataka u elektroničnom obliku, oduzima im puno vremena i uništava kreativno vrijeme. Stoga bi bilo korisno osmisliti projekt i provesti ga na razini škole, županije s ciljem olakšati rad samom učitelju i učiniti nastavu zanimljivijom i motivirajuće za same učenike 

 

Kako planirate primijeniti stečena znanja, iskustva I vještine u nastavi? 

  1. Planira se odraditi diseminacija cijelog projekta koji obuhvaća  mobilnosti i drugih kolega s raznih tečajeva. Uklopiti u jednu cjelinu na dobrobit učenika kroz radionice u narednoj školskoj godini. 

 

Ako ste već iskušali neka od njih, kako se to odvilo I smatrate li kako bi uistinu mogle poboljšati kvalitetu rada s učenicima? 

  1. Neke od aktivnosti sam uklopila u svoj rad u produženom boravku. Koristim ih pri ponavljanju naučenog gradiva iz redovne nastave, tako da utvrdimo naučeno i proširimo dodatno znanje činjenicama. Što se tiče kvalitete rada, ovisno što bi se tu trebalo vrednovati, znanje naučenog ili metoda učenja?! Po mom osobnom mišljenju, kvalitetnije je samo po tome što učenik nema osjećaj da nešto mora, već ponavlja kroz igru i zabavu, ali to ne znači da će bolje naučiti ili znati od nekog drugog učenika koji prima znanje frontalnim predavanjem. 

 

Kakva vam se, na prvu, činila edukacija na Islandu? 

  1. Prije samog polaska na tečaj STPM, pretraživala sam stranice i čitala komentare sudionika. Ostavilo je dojam „wow“  efekta, ovo bi moglo biti uistinu zabavno. Tako je i bilo! Ispunilo je moja očekivanja i doista se osjetila dobra energija, dugo nakon povratka. 

 

Što ste novoga tamo naučili? 

  1. Novog ne baš puno. Više su to bile ideje na koji način se može nešto što već radimo kroz praksu svi, sa svih strana i država, primijeniti na drugačiji i dinamičniji način. Tako da ne bude klasičnog poučavanja, ja diktiram – ti pišeš, već uključuje pokret, igru, slušanje i primjenu.  

 

Koliko se život na Islandu razlikuje od života u Hrvatskoj, što vam se najviše dojmilo tamo? 

  1. Razlikuje se dosta na prvi pogled, od arhitekture, kulture i vremena, do činjenice da Islanđani nemaju prezimena. Oni svoje prezime dobivaju od očevog imena, gdje im se dodaje sufiks sin ili kćer, npr. Dječak Andy čiji je otac Karlos u dokumentima će se voditi kao Andy Karslosson, a kćerka od Andy-a bi se prezivala Andydaughter. Ta mi se činjenica dosta dojmila. Život i standard je sličan ostalim skandinavskim zemljama koji se naravno dosta razlikuje od našeg. Radniku se poštuje radno vrijeme i plaća za to.  

D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211110_185358.jpg 

 

Koja vam je bila najdraža aktivnost? 

  1. Volim aktivnosti za koje ne treba puno rekvizita. Što jednostavnije a u isto vrijeme zanimljivo i motivirajuće. Jedna od takvih je Zmija, gdje se ponavljajući određeni dio nastavnog gradiva stvara zmija. Ako učenik ne zna točan odgovor, staje iza onoga koji mu je pitanje i postavio. Na taj način se mora promišljati o pitanju i znati odgovor na određenu cjelinu koju ponavljamo. 

 

Gdje ste boravili?  

  1. Boravili smo u hotelu R13 Reykjavik, u neposrednoj blizini sportskog centra gdje se i održavao sam tečaj. Hotel je jako lijepo uređen, ali nam je pogled iz sobe bio još ljepši. Vulkanske planine, ocean i svijetla grada na obzoru. D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211111_130736.jpg 

Island je zaista predivna zemlja, jeste li imali priliku istražiti neku od prirodnih ljepota? ( ako jeste, možete li nam pokazati fotografije ) 

  1. Doista je prepun prirodnih ljepota. Postoji vic koji kaže; što moraš napraviti na Islandu da imaš dobar pogled ? – Ustati! Jednim perifernim pogledom se može u istoj slici vidjeti, ocean, fjord, vodopad, vulkanska planina prekrivena snijegom … očaravajuće boje kao u bajci. Gejziri, lagune prepune sumporne vode, stijene načinjene od vulkanskog pepela,  visoki slapovi ispod kojih su zelena polja, gdje ovce i konji slobodno trče … neprocjenjiv doživljaj je to sve vidjeti.   

D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211107_132831.jpgD:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211110_123841.jpgD:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211109_153333.jpg 

D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211107_121911.jpg 

D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211110_125148.jpg    D:KorisnikDesktopod islanda do 18.12IMG_20211107_123640.jpg  

 

Kakvi su običaji tamo I kakve su cijene u usporedbi s Hrvatskom? 

  1. Islandske običaje ne znam, nisam imala prilike puno pričati s autohtonim Islanđanima, osim s jednom od predavačica. Mala i mlada su populacija i ono što sam zapamtila da je jednom prilikom rekla, na Islandu svatko ima nekog svog u svakom mjestu. Pa za čas riješe sve. 

       Cijene u usporedbi s cijelim svijetom su visoke, ne samo s našom Lijepom… Navodno su najskuplja zemlja. Znam samo da je Labelo kod nas u DM-u, koji sam kupila neposredno prije puta koštao 15 kn, a tamo mu je cijena u   trgovini bila 35 kn. 

 

Kakav je jezik I jeste li zapamtili koju riječ? 

  1. Islanđani uče tri jezika u osnovnoj školi, svoj materinji, engleski i danski. Nisam imala prilike slušati razgovor na islandskom, jer smo komunicirali na engleskom jeziku  tako da ne mogu procijeniti kako zvuči jezik. Određeni pisani oblik ima drugačiji izgovor, kao što je kod nas č,ć,ž... Predavačica nas je svaki dan pozdravljala s dobar dan na islandskom, tako da je to jedino što sam zapamtila „Goudaun daing“!  

 

Biste li htjeli opet posjetiti Island? 

  1. Prije puta sam bila jako uzbuđena i mislila kako mi je to jedinstvena prilika posjetiti Island. Međutim, dok smo boravili tamo, nisam imala dojam da sam jako geografski udaljena od ostalih kontinenata. Bio mi je osjećaj za čas smo tu, možda i zbog direktnog leta, odnosno bez puno čekanja po aerodromima, koje me osobno „ubija“. Pokušala sam iskoristiti svaki moment boraveći tamo, kao da mi je zadnji put. Vratila bih se, ako se ukaže neka prilika, ali ciljano i planski ne bih. Na mom popisu prioriteta su uvijek mjesta koje nisam posjetila ni vidjela 

 

 

Danijela Drača Jonjić 

mag. prim. educ 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju