2022-10-10 12:42:00 Interkulturalizam i inkluzija - osobitosti modernih škola Interkulturalizam je jedna od tri najvažnije sastavnice našeg Erasmus+ projekta BE HAPPY. Stoga su psihologinja Martina Pavković i nastavnica Branimira Barun sudjelovale na tečaju Facing Diversity: Intercurtural Classroom Management (Suočavanje s različitošću: Interkulturalno upravljanje razredom) u organizaciji agencije European Academy of Creativity održan je od 3. do 8. listopada 2022. godine u Barceloni. Ovaj je tečaj namijenjen upravo učiteljima koji rade u multikulturalnim razredima te se bavi temama kako izraditi nastavni plan i program prikladan svim učenicima, kako odgovoriti na poteškoće jezičnih i komunikacijskih barijera, kako učenici mogu komunicirati na produktivan način bez obzira na njihovu kulturološku pripadnost. U okviru projekta koji za ključne pojmove ima tjelesno i mentalno zdravlje, osobni i socijalni razvoj te interkulturalnost, kao glavne odrednice Europskog razvojnog plana, ovaj strukturirani tečaj odgovara potrebama i jačaju postojeće kompetencije vezane za navedena područja. Potrebe za upoznavanjem novih metoda podučavanja prepoznate su u području povezanim s razvojem interkulturalizma te bi navedeni tečaj trebao omogućiti učiteljima i učenicima lakše odgovoriti na složene uvjete života u multikulturalnim i interkulturalnim sredinama.
Edukacija je održana u šest dana. Kroz raspravu o slučajevima, razmjenu dobrih praksi i zanimljivih aktivnosti, istraživali smo interkulturalne obrazovne prakse. Predstavljene su upute i smjernice za poticanje komunikacije u razredima te se radilo na pronalaženju rješenja za planiranje aktivnosti s ciljem zadovoljavanja potreba novopridošlih učenika bez prekidanja redovnog didaktičkog tijeka. Predstavljene su strategije podučavanja s konkretnim sveobuhvatnim ciljevima (igranje uloga, kooperativno učenje i sl). Prvi dan upoznali smo se s programom, voditeljem i drugim sudionicima. Sudionici su se predstavili kroz prezentaciju škole i svoj dosadašnji rad na području inkluzije. Drugi dan usmjerili smo se na teorijske osnove i praktičnu aktivnost za izradu instrumenata za poticanje različitosti i inkluzije u školama (Journey stick – štap putovanja) i primjenu te metode u kontekstu pedagoškog pomagala.
Treći dan obrađenu su teme: što kultura znači nama (što dijelimo s drugima, kako se mijenjamo), interkulturalnost nasuprot multikulturalnosti (formalne definicije, primjeri škola, vježba - izrada tornja od špageta), metode za poticanje inkluzije (metoda slagalice, metoda projektnog učenja). Četvrti dan bio je posvećen učenju o razvoju interkulturalnih kompetencija, o inkluziji i različitosti, o razlikama između ravnopravnosti i jednakosti. Peti dan odrađene su završne aktivnosti – izrada vlastitih prijedloga projekata uključivanja i raznolikosti, te evaluacija edukacije i podjela potvrda o sudjelovanju.
Šesti dan određen je za kulturalne aktivnosti. Na temelju naučenih teorijskih osnova i prikazanih vježbi i aktivnosti, planirano je implementirati stečeno znanje u sklopu radionica za rad s učenicima u području interkulturalnosti (građanski odgoj i obrazovanje, projekti škole). |
Osnovna škola Siniše Glavaševića |