preskoči na sadržaj

Osnovna škola Siniše Glavaševića

Login

Kulturna djelatnost

KUTAK ZA OSMAŠE

Upis u srednje škole

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Za što najviše koristite Internet?





Carnet
Sportska rubrika

NAŠ YOUTUBE KANAL

MALI JEZIČNI SAVJETI

Zuji, zveči, zvoni, zvuči. Šumi, grmi, tutnji, huči - To je jezik roda moga!

Stručni skupovi

Ispis statistike od 13. 10. 2010.

Ukupno: 329005
Danas: 3

 I sretni su jer se poput djece raduju malim običnim stvarima koje ih okružuju; njihovo oko uočava najčudnije detalje.

(S. Glavašević, Priča o pjesnicima)

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Medjunarodni dan dječje knjige i 5. rođendan kampanje "Čitaj mi!"
Autor: Biljana Krnjajić, 26. 3. 2018.

Međunarodni dan dječje knjige, 2. travnja i  obilježavanje 5. obljetnice nacionalne kampanje "Čitaj mi!"

                   


Poruka djeci svijeta:

Manje je više

Ljudi su skloni ritmu i pravilnosti, baš kao što magnetska sila privlači metalne čestice, baš kao što snježna pahuljica stvara kristale iz vode. U bajci ili pjesmi, djeca uživaju u ponavljanju, zastrašivanju, univerzalnim motivima jer ih lako mogu prepoznati. Svijet dobiva red. Još se sjećam kako sam se kao dijete, tražeći pravilnost i simetriju, pravdu i jednakost, igrala lupkajući prstima po stolu  tako što sam se trudila svakim prstom lupnuti jednako puta kako se onaj sljedeći ne bi uvrijedio. Ta instinktivna potreba za ravnotežom izgleda smiješno, znam, ali pokazuje potrebu očuvanja svijeta od nereda i kaosa. Imala sam tada osjećaj da sam i sama odgovorna za očuvanje ravnoteže. 

Dječja sklonost pjesmicama i pričama također proizilazi iz njihove potrebe vraćanja reda u sveopći svijetski kaos.Sve teži poretku. Uspavanke, narodne pjesme, igre, bajke, poezija - svi ti ritmički organizirani oblici pomažu ljudima oblikvati svoju prisutnost u sve većem kaosu. Oni stvaraju instiktivnu svijest da je red u svijetu moguć i da svatko ima svoje jedinstveno mjesto u njemu. Ritmička organizacija teksta, redovi slova te dizajn stranice podređeni su istom cilju, kako bi se dobio dojam knjige kao dobro struktuirane cjeline. Veličina se ogleda u malim stvarima. Modeliramo dječije knjige po određenom redu, čak i ako ne razmišljamo o određenom redu, čak i ako ne razmišljamo o Bogu ili fraktalima.Dječja je knjiga čudesna sila koja promiče velike želje malih ljudi. Potiče hrabrost prema životu. U knjizi, manje je više, odmah, ne nakon odrastanja.

Knjiga je zagonetka u kojoj otkrivamo čudesno. Ponekad to nešto ostaje neotkriveno, nerazumljivo do određene dobi, ali čak i tako djeluje u svijesti kao otisak do vremena kad će postati razumljivo. Slikovnice su zato škrinje s blagom, riznice mudrosti i kulture čak i za odrasle ljude, baš kao što djeca u knjigama za odrasle ljude mogu pronaći svoju priču i nagovještaj svojeg budućeg života. Kulturni kontekst oblikuje ljude, slaže prostirku dojmova za budućnost, priprema ih za životna iskušenja i izazove. 

Dječja je knjiga temelj velikih stvari. Ona obogaćuje svijet svojom razigranošću i istovremeno prekrasnom ozbiljnošću. Bez nje, svijet bi bio samo velika praznina. 

Ukratko: 

Knjiga daje malom čitatelju nadu da je red u svijetu moguć i da svatko ima svoje jedinstveno mjesto u njemu. Sve je podređeno tom cilju: ritam i poredak te izgled stranice daju dojam knjige kao dobro struktuirane cjeline. Veliko se ogleda u malom. Tako su oblikovane knjige za djecu. One su zagonetke koje otkrivamo postupno, potvrda su veličine malih stvari.

Napisala: Ines Zandere

Prevela: Davorka Semenić - Premec





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju