« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
I sretni su jer se poput djece raduju malim običnim stvarima koje ih okružuju; njihovo oko uočava najčudnije detalje.
(S. Glavašević, Priča o pjesnicima)
Zavirite na suvremeni sat.
METODE POTICANJA ČITATELJSKIH VJEŠTINA - MEĐUPREDMETNA KORELACIJA KNJIŽNICE SA SATOM TJELESNE KULTURE U 3.a
Kreativna nastava je zanimljiva i drugačija, takva da učenici jedva čekaju da čuju šta ih očekuje na sljedećem satu u korelaciji s knjižnicom. Uči se kroz igru i različite intelektualne izazove, a tako se još lakše i trajnije usvaja znanje.
Predstavljamo samo dio primjera sata na kojem su učenici 3.a na stvarno drugačiji način usvojili i utvrdili gradivo, jer je to najbolji način da se zaista doživi nezaboravno iskustvo učenja koje suvremeni učenici imaju u školi.
Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu, među očekivanim postignućima na kraju obrazovnih ciklusa stoji i kako učenici trebaju steći zanimanje i pozitivan odnos prema čitanju. (Nacionalni okvirni kurikulum, 2011). Hoće li čitanje predstavljati učenicima samo dosadnu aktivnost ili pak nešto zanimljivo i uzbudljivo ovisi u velikoj mjeri o učiteljevu pristupu i načinu rada. Da bi stekli znanje i vještine učenici prije svega trebaju biti motivirani za rad i učenje. U svojoj praksi koristim niz suvremenih nastavnih strategija koje mi pomažu da motiviram učenike i da osmislim zanimljive nastavne satove u kojima će učenici aktivno sudjelovati. Ovaj put odlučila sam sat tjelosnog povezati s knjižnicom. Tako su učenici 3.a razreda s učiteljicom Ružicom Sabo oblikovali slova abecede svojim tijelima.
https://animoto.com/play/6KKZdhWZjbHsDxLBGem8lA
Treba kod učenika kontinuirano razvijati interes, ljubav prema čitanju i samu kulturu čitanja kako bi učenik u budućnosti mogao postati izgrađeni čitatelj. Hoće li učenik stvarati naviku čitanja i hoće li se osposobiti za samostalno čitanje ovisi o načinima i metodama rada kojima se knjižničar i učitelj koristi za vrijeme nastave. U vrijeme opće krize čitanja uistinu nije lako motivirati učenike da im čitanje postane omiljena aktivnost, a pred knjižničarima i učiteljima nije lak posao. Današnje se generacije sve više okreću novim izvorima zabave, a zanimanje za knjigom i čitanjem sve više slabi. U tom procesu ključnu ulogu ima učitelj koji osluškivanjem potreba svojih učenika i primjerenim odabirom nastavnih metoda može utjecati na razvoj čitačke motivacije kod učenika. Koristeći se što raznolikijim i zanimljivijim metodama čitanja, knjižničar i učitelj može probuditi želju i znatiželju učenika za čitanjem. Ovaj put smo korelaciju napravili između knjižnice i sata tjelesne kulture. Oblikovali smo abecedu tijelima i pokušali napisati riječ. Sat je bio vrlo zanimljiv i kreativan.