« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
I sretni su jer se poput djece raduju malim običnim stvarima koje ih okružuju; njihovo oko uočava najčudnije detalje.
(S. Glavašević, Priča o pjesnicima)
U našoj školi već šestu godinu djeluje folklorna skupina učenika nižih razreda koja njeguje dječje tradicijske narodne igre. Folklor je danas kulturno i umjetnički vrijedna tvorevina naroda određenog kraja ravnopravna u svijetu sa svim kulturno umjetničkim tvorevinama iz glazbe, umjetnosti i sl., jedino se razlikujemo prema svojoj baštini.
Dječji folklor su tradicijske tvorevine nastale iz tri izvora: onoga što su stvarala djeca, što su stvarali odrasli za djecu i kad je logičnim slijedom folklor odraslih prelazio na djecu.
Dječje tradicijsko stvaralaštvo ima sve bitne elemente predajne kulture. Prenošeno s koljena na koljeno očuvalo je mnoge stare običaje. Naš je narod oduvijek nastojao djeci, kao nastavljačima samosvojnosti i kulture zavičajnoga kraja, prenijeti „život i običaje“ svojega vlastitoga ali i prethodnih naraštaja.
U dječjem svijetu očuvali su se već davno zaboravljeni običaji i igre zanemarene od odraslih, a dijelom su mitovi i predaje potekli iz stvaralaštva odraslih namijenjenih djeci, te kreacije nastale kao proizvod dječjeg nadahnuća, ali i građe naučene u školi, koju su djeca u svoje slobodno vrijeme prilagodila govornim, melodijskim i ritmičkim značajkama vlastitog kraja.
Naša folklorna skupina njeguje narodne igre kojih su se djeca igrala u svoje slobodno vrijeme, ali i uz neke obveze koje su morali obavljati u obitelji i zajednici. U skladu s tim napravili smo i naše narodne nošnje u kojima nastupamo, a to su bijele košuljice, hlače i haljinice ukrašene samo tkanicom i sitnim vezom vrijednih ruku naših mama i baka učenika sadašnjeg 6.a. razreda, koji su vrijedno plesali do četvrtog razreda.
Sada skupinu čine učenici 2.a., 3.a. i 4.a. razreda koji su ukras na priredbama i svojim nastupima izazivaju radost i veselje te uvijek veliki pljesak oduševljene publike. Tako je bilo i za Dan škole i otkrivanje biste Siniše Glavaševića čije ime s velikim ponosom nosi naša škola.
Učiteljica: Ružica Sabo