« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Interkulturalizam je jedna od tri najvažnije sastavnice našeg Erasmus+ projekta BE HAPPY. Stoga su psihologinja Martina Pavković i nastavnica Branimira Barun sudjelovale na tečaju Facing Diversity: Intercurtural Classroom Management (Suočavanje s različitošću: Interkulturalno upravljanje razredom) u organizaciji agencije European Academy of Creativity održan je od 3. do 8. listopada 2022. godine u Barceloni. Ovaj je tečaj namijenjen upravo učiteljima koji rade u multikulturalnim razredima te se bavi temama kako izraditi nastavni plan i program prikladan svim učenicima, kako odgovoriti na poteškoće jezičnih i komunikacijskih barijera, kako učenici mogu komunicirati na produktivan način bez obzira na njihovu kulturološku pripadnost. U okviru projekta koji za ključne pojmove ima tjelesno i mentalno zdravlje, osobni i socijalni razvoj te interkulturalnost, kao glavne odrednice Europskog razvojnog plana, ovaj strukturirani tečaj odgovara potrebama i jačaju postojeće kompetencije vezane za navedena područja. Potrebe za upoznavanjem novih metoda podučavanja prepoznate su u području povezanim s razvojem interkulturalizma te bi navedeni tečaj trebao omogućiti učiteljima i učenicima lakše odgovoriti na složene uvjete života u multikulturalnim i interkulturalnim sredinama.
Edukacija je održana u šest dana. Kroz raspravu o slučajevima, razmjenu dobrih praksi i zanimljivih aktivnosti, istraživali smo interkulturalne obrazovne prakse. Predstavljene su upute i smjernice za poticanje komunikacije u razredima te se radilo na pronalaženju rješenja za planiranje aktivnosti s ciljem zadovoljavanja potreba novopridošlih učenika bez prekidanja redovnog didaktičkog tijeka. Predstavljene su strategije podučavanja s konkretnim sveobuhvatnim ciljevima (igranje uloga, kooperativno učenje i sl). Prvi dan upoznali smo se s programom, voditeljem i drugim sudionicima. Sudionici su se predstavili kroz prezentaciju škole i svoj dosadašnji rad na području inkluzije. Drugi dan usmjerili smo se na teorijske osnove i praktičnu aktivnost za izradu instrumenata za poticanje različitosti i inkluzije u školama (Journey stick – štap putovanja) i primjenu te metode u kontekstu pedagoškog pomagala.
Treći dan obrađenu su teme: što kultura znači nama (što dijelimo s drugima, kako se mijenjamo), interkulturalnost nasuprot multikulturalnosti (formalne definicije, primjeri škola, vježba - izrada tornja od špageta), metode za poticanje inkluzije (metoda slagalice, metoda projektnog učenja). Četvrti dan bio je posvećen učenju o razvoju interkulturalnih kompetencija, o inkluziji i različitosti, o razlikama između ravnopravnosti i jednakosti. Peti dan odrađene su završne aktivnosti – izrada vlastitih prijedloga projekata uključivanja i raznolikosti, te evaluacija edukacije i podjela potvrda o sudjelovanju.
Šesti dan određen je za kulturalne aktivnosti.
Na temelju naučenih teorijskih osnova i prikazanih vježbi i aktivnosti, planirano je implementirati stečeno znanje u sklopu radionica za rad s učenicima u području interkulturalnosti (građanski odgoj i obrazovanje, projekti škole).