« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ovogodišnju smo radionicu povodom Dana škole odlučili održati u nama najbližoj Gradskoj knjižnici gdje smo uvijek rado viđeni. Za gostoprimstvo se pobrinula gđa. Vesna koja je pripremila radni prostor te materijale za tridesetak „pričalica“.
U uvodnom djelu smo gledali prigodne Unicef-ove filmove koji su nas potaknuli na i više nego uspješnu raspravu o položaju djeteta u današnjem svijetu, dječjim pravima, njihovom poštivanju i kršenju.
Neki od učenika su već bili upoznati s tematikom na satima Građanskog odgoja i obrazovanja/GOO-a, dok su se ostali vrlo brzo priključili iznošenju svojih stavova i zapažanja.
Kao ideja vodilja, smjernica naše radionice, poslužila je svima znana i rado čitana knjiga priča... Priče iz Vukovara, pisane stručnim perom Siniše Glavaševića. Ovo je ujedno bila i prilika iznova iščitavati bezvremenske redove mudrosti, života i iskustva. Učenici su birali svoje omiljene priče, sa zanimanjem jedni drugima prepričavali pročitano te izdvajali njima najzanimljivije citate.
Te su iste citate likovno prikazali na prigodnim plakatima te u njima tražili i prepoznavali pojedina dječja prava koja su sadržana u Konvenciji o pravima djeteta. Nakon toga su te iste citate i naslove priča prevodili na neki njima neobičan i zanimljiv jezik (tražila se knjiga više o japanskom, hebrejskom pismu). Zadovoljna klimanja glavom, pozitivni stavovi i osmjesi su doveli do zaključka da je radionica bila i više nego uspješna.
Naše su se mlade „pričalice“ snašle i prepoznale vrijednosti u Sinišinim pričama, a kroz svoj dječji filter razmišljanja propustili neka od vrlo važnih moralnih i životnih prava i pravila.
Napisala: Maja Stjepanović, nast.