preskoči na sadržaj

Osnovna škola Siniše Glavaševića

Login
KUTAK ZA OSMAŠE

Upis u srednje škole

Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Tražilica
Anketa
Za što najviše koristite Internet?





Carnet
Carnet
15.12.2017. 10:14
Dovršena izrada svih 240 scenarija poučavanja
Objavom preostalih 70 scenarija za STEM predmete, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u suradnji s projektnim partnerima dovršila je izradu svih 240 scenarija poučavanja koji su razvijani u sklopu pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola".

13.12.2017. 15:16
Webinar: SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked
U srijedu, 20. prosinca 2017. godine od 20 do 21 sat Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked. 

04.12.2017. 10:31
CARNet domaćin međunarodnog partnerskog sastanka projekta CRISS
U siječnju 2017. godine Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet priključila se međunarodnom projektu CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) koji se provodi u okviru programa Europske unije Obzor 2020. 

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

MALI JEZIČNI SAVJETI

Zuji, zveči, zvoni, zvuči. Šumi, grmi, tutnji, huči - To je jezik roda moga!

NAŠ YOUTUBE KANAL

Stručni skupovi

Mali jezični savjeti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mali jezični savjet - ekoškola, eko-škola ili eko škola?
Autor: Ivana Skender Oršolić, 1. 4. 2013.

Predmetci su tvorbeni dijelovi riječi koji se predmeću osnovi riječi i mijenjaju joj značenje. Primjerice, preskočiti (pre+skočiti), prevelik (pre+velik), preblizu (pre+blizu).


Predmetci su tvorbeni dijelovi riječi koji se predmeću osnovi riječi i mijenjaju joj značenje. Primjerice, preskočiti (pre+skočiti), prevelik (pre+velik), preblizu (pre+blizu).

 Predmetci mogu biti domaćega podrijetla: protuudar (protu+udar) ili tuđega podrijetla: kontraudar (kontra+udar), mogu se dodavati na riječi domaćega podrijetla: suučenik (su+učenik) ili tuđega podrijetla: suautor (su+autor). Tako nastaju raznolike, „miješane“ tvorbe – protuakcija, kontraakcija; sumentor, komentor, koautor... Ako želite izabrati, prednost treba dati hrvatskom predmetku.

Neki se predmetci upotrebljavaju i samostalno, a u samostalnoj ih upotrebi ne smatramo predmetcima, nego posebnim riječima. U poznatom stihu Dina Dvornika: Ništa kontra Splita, kontra nije predmetak nego samostalna riječ. Tako na u naljutiti se smatramo predmetkom, a u Pošao je na sastanak. samostalnom riječi.

 Predmetak grčkoga podrijetla eko- nije samostalna riječ i ne valja ga pisati rastavljeno od osnove kojoj se predmeće, a tako ne valja pisati ni sa spojnicom. U riječima ekologija, ekolog, ekologinja, ekološki to nam je posve jasno jer se -logija, -log, -loginja, -loški ne upotrebljavaju samostalno i nisu samostalne riječi, pa tu ne griješimo, ne pišemo eko logija ili eko-logija. Međutim, ako je eko- predmetnuto samostalnoj riječi, kao što je brod, lanac, sustav, škola, vrećica često se griješi pa se piše ili rastavljeno eko škola, eko brod ili eko lanac ili sa spojnicom eko-škola, eko-brod ili eko-lanac.

 Pravopis je ovdje jasan i izričit, kao što treba pisati ekologija, ekolog, ekologinja, ekološki tako treba i ekobrod, ekolanac, ekosustav, ekoškola, ekovrećice.

 Ivana Skender Oršolić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju