preskoči na sadržaj

Osnovna škola Siniše Glavaševića

Login
KUTAK ZA OSMAŠE

Upis u srednje škole

Kalendar
« Svibanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Tražilica
Anketa
Za što najviše koristite Internet?





Carnet
Carnet
22.05.2017. 15:42
Poziv na prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet planira objaviti postupak javne nabave za Nabavu usluge izrade obrazovnih sadržaja i provedbu edukacija u sklopu projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)''. 

17.05.2017. 14:29
Ostani u Hrvatskoj – Scool Fest 2017.
U sklopu „ScoolFest“ festivala Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNet i Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK), organizira događanje pod nazivom „Ostani u Hrvatskoj“, koje će se održati 30. i 31. svibnja u Studentskom centru (SC) u Zagrebu. 

17.05.2017. 13:47
Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole
U suradnji s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom - CARNet predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole u školskoj godini 2017./2018. organiziraju informativni webinar na temu provedbe ovogodišnjih elektroničkih prijava i upisa u srednje škole. 

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

MALI JEZIČNI SAVJETI

Zuji, zveči, zvoni, zvuči. Šumi, grmi, tutnji, huči - To je jezik roda moga!

NAŠ YOUTUBE KANAL

Stručni skupovi

Mali jezični savjeti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mali jezični savjet - ekoškola, eko-škola ili eko škola?
Autor: Ivana Skender Oršolić, 1. 4. 2013.

Predmetci su tvorbeni dijelovi riječi koji se predmeću osnovi riječi i mijenjaju joj značenje. Primjerice, preskočiti (pre+skočiti), prevelik (pre+velik), preblizu (pre+blizu).


Predmetci su tvorbeni dijelovi riječi koji se predmeću osnovi riječi i mijenjaju joj značenje. Primjerice, preskočiti (pre+skočiti), prevelik (pre+velik), preblizu (pre+blizu).

 Predmetci mogu biti domaćega podrijetla: protuudar (protu+udar) ili tuđega podrijetla: kontraudar (kontra+udar), mogu se dodavati na riječi domaćega podrijetla: suučenik (su+učenik) ili tuđega podrijetla: suautor (su+autor). Tako nastaju raznolike, „miješane“ tvorbe – protuakcija, kontraakcija; sumentor, komentor, koautor... Ako želite izabrati, prednost treba dati hrvatskom predmetku.

Neki se predmetci upotrebljavaju i samostalno, a u samostalnoj ih upotrebi ne smatramo predmetcima, nego posebnim riječima. U poznatom stihu Dina Dvornika: Ništa kontra Splita, kontra nije predmetak nego samostalna riječ. Tako na u naljutiti se smatramo predmetkom, a u Pošao je na sastanak. samostalnom riječi.

 Predmetak grčkoga podrijetla eko- nije samostalna riječ i ne valja ga pisati rastavljeno od osnove kojoj se predmeće, a tako ne valja pisati ni sa spojnicom. U riječima ekologija, ekolog, ekologinja, ekološki to nam je posve jasno jer se -logija, -log, -loginja, -loški ne upotrebljavaju samostalno i nisu samostalne riječi, pa tu ne griješimo, ne pišemo eko logija ili eko-logija. Međutim, ako je eko- predmetnuto samostalnoj riječi, kao što je brod, lanac, sustav, škola, vrećica često se griješi pa se piše ili rastavljeno eko škola, eko brod ili eko lanac ili sa spojnicom eko-škola, eko-brod ili eko-lanac.

 Pravopis je ovdje jasan i izričit, kao što treba pisati ekologija, ekolog, ekologinja, ekološki tako treba i ekobrod, ekolanac, ekosustav, ekoškola, ekovrećice.

 Ivana Skender Oršolić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju