« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Jedna od najpoznatijih bajki, Crvenkapica braće Grimm, danas je oživjela među učenicima 1. b razreda kroz kamishibai tehniku pripovijedanja, a sve u sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige. Prije nego što su krenuli u čaroban svijet bajki, učenici 1. b razreda zajedno s učiteljicom Tatjanom Majić su po prvi put posjetili školsku knjižnicu, gdje ih je knjižničarka upoznala s prostorom, knjigama i pravilima ponašanja u knjižnici. Kako bi bili pravi članovi knjižničnog svijeta, svaki učenik je dobio svoju člansku iskaznicu, čime su i službeno postali novi članovi knjižnice. Nakon toga, knjižničarka ih je povela u bajkovito pripovijedanje priče o Crvenkapici, pri čemu su djeca saznala što se sve moglo dogoditi djevojčici na putu do bakine kuće. Kroz razgovor su prepoznali važne pouke i govorili o stvarnim životnim situacijama kada trebaju biti oprezni. Razumjeli su važnost slušanja savjeta roditelja, baka i djedova te naučili da, iako se u priči pojavljuje vuk, u stvarnom životu mogu susresti ljude koji nisu dobronamjerni.
Kako bi utvrdili detalje iz bajke, učenici su ispunili radne listiće, nakon čega su se simbolično otisnuli na imaginarno putovanje u zemlju bajki preko sedam mora i sedam gora. Učiteljicaih je vodila kroz uzbudljivu pustolovinu i opisivala uzburkano more koje trebaju prijeći. Djeca su se pridružila putovanju –podizanjem i spuštanjem ruku dočarali su valove, dok su zvukom šššš stvarali šum mora i lagano se njihali na mjestu, oponašajući kretanje broda.
Usred plovidbe, nad njima se nadvila kiša! Djeca su svojim pokretima i zvukovima
sudjelovala u priči: trljanjem dlanova dočarali su prve kapi, pucketanjem prstima oponašali su sitnu kišu, tapkanjem dlanovima po koljenima zvuk jačeg pljuska, a tapkanjem stopala o pod zvuk snažne kišne oluje. Kada je kiša prošla, nastavili su zamišljeno putovanje prema dalekoj zemlji bajki.
Za kraj su se, uz dogovor s knjižničarkom učenici okušali u izvođenju dodatnih pokreta tijekom pripovijedanja bajke, što je cijelom doživljaju dalo dodatnu dimenziju i omogućilo im da sudjeluju u priči kroz pokrete, zvukove i igru. Tako su prvi susret s knjižnicom upotpunili bajkovitim iskustvom, a sada, kao novi članovi knjižnice s vlastitim članskim iskaznicama, imaju priliku nastaviti istraživati svijet knjiga i bajki kad god požele.