« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
…knjige su dio moje svakodnevnice,
nije mi potreban poseban dan da me podsjeti na njih.
Kao ni Valentinovo da me podsjeti na ljubav, ili dan žena…
No dobro je prisjetiti se tih šutljivih prijateljica
koje nas prate kroz život i
tako nam često uljepšavaju dane.
„Knjižnica na prvi pogled izgleda kao velika gomila požutjelog papira, mrtva, puna prašine, starudijskog vonja, a ustvari to je skladište duša koje su tu ostavile svoje želje, snove, misli, čežnje, ideje i osjećaje. Knjižnica je krematorij pjesnika, filozofa i znanstvenika koji su u svojim knjigama, u tim svetim urnama, ostavili prah svojih lijepih duša, ali izvanredni i čudni prah koji je čuvan i za dolazeće naraštaje spremio svu onu hranjivost i živost živih stvaralačkih nutrina svojih stvaraoca“.
Jurjević, Juraj. Svakodnevno o (ne) svakidašnjem.
Školska knjižnica osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informacijama. Školska knjižnica omogućuje učenicima stjecanje vještina za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i pomaže im da postanu odgovorni građani. (UNESKOV manifest za šk. knjižnice).
Cilj je učiniti knjižnicu kulturnim i informacijskim središtem škole i važnom jezgrom odgojno-obrazovnog procesa te osposobiti učenike da se koriste knjižnicom u svakodnevnom životu i radu te im pomoći u formiranju aktivne i kreativne osobe. Školska knjižnica – dnevni boravak škole.
Knjižnica je uključena u suvremene informacijske sisteme; zauzima centralni prostor za učenje i praćenje nastave.
Bez knjige i čitanja nema kulture, bez kulture nema nutarnjeg života individualca i društva u cjelini.
KNJIGE SU DEBELA PISMA PRIJATELJIMA!
ČITAJTE! OD DOBRIH MISLI I KNJIGA SAGRADITE SVJETOVE ČUDESNE LJEPOTE!
ČITATI ZNAČI – OTKLJUČATI UVIJEK NOVA VRATA!
ŠKOLSKA KNJIŽNICA JE MJESTO NA KOJEMU SPAVAJU KNJIGE – PROBUDIMO IH!
ČITAM, DAKLE – RASTEM!
Djelatno vrijeme |
Ponedjeljak – srijeda
12.00 – 18.00
Utorak – četvrtak
9.00 – 15.00
Petak
8.00 – 14.00
|
Drage učenice i učenici!
Ove školske godine knjižnica se uključila u projekt pod nazivom RIJEČ DANA
OSNOVNE INFORMACIJE
Gdje: u školskoj knjižnici
Kad: iza prvog školskog sata (odmor)
Tko: prvi učenik/učenica koja uđe u školsku knjižnicu i želi izvući Riječ dana
Što: bira riječ otvarajući Rječnik hrvatskog jezika (nasumce otvori i prstom „ubode“ riječ)
I onda?
Onda se ta riječ, zajedno sa objašnjenjem istakne na panou ispred knjižnice i na web stranici škole, zajedno s imenom i prezimenom učenika koji ju je izvukao.
Kategorije učenika
Čuvar riječi je onaj/ona koji je preko 10 puta došao po Riječ dana
Sakupljač riječi je onaj/ona koji je došao 3 puta i više ali manje od 10 po Riječ dana.
Tragač je onaj/ona koji je došao svega 2 puta po Riječ dana.
Pamtitelj riječi: pobjednik/pobjednica na Skupu pamtitelja riječi.
Skup pamtitelja riječi se organizira krajem 1.polugodišta, pristupaju oni koji žele pokušati zapamtiti što više riječi s popisa izvučenih riječi. Svi budu pojedinačno i usmeno upitani za značenje pojedinih riječi s liste pred komisijom i pobjeđuje onaj/ona s najviše točnih odgovora.
Ostvareni zadaci i ciljevi u odgojno-obrazovnom procesu
- rukovanje i snalaženje sa stručnom literaturom
-usvajanje i ispravno korištenje hrvatskog jezičnog blaga…
Ali, hajdemo od početka.
Dođite, izvucite i zapamtite riječi našeg lijepog jezika!
Sretno!
Biljana Krnjajić, dipl. knjižničar
Evo i prve riječi u novoj školskoj godini!
tenisica
ž
5. 9. 2016. Milica Todorović 7. c. razred
petlj/a
ž
a. svaki od čvorova koji se pravi od niti (konca, vune itd.) pri pletenju, očica
b. veća ili manja očica načinjena od uzice, užeta, konca i sl. kao kod pletenja, za pričvršćivanje i sl.
c. zaponka, ušica na odjeći ili na obući kroz koju se provlači uzica
d. čvor u obliku omčice
2. čvor koji se zatezanjem smanjuje a služi kao zamka za životinje
3. zavijutak toka rijeke, meandar
4. zavoj na prijelaznom putu kojim se izlazi na cestu ili silazi s nje
5. sport kretanje u obliku petlje [leđna – a u sportskom zrakoplovstvu]
6. žarg. Poseban efekt koji čini muzičar u izvođenju neke melodije ili u improvizaciji, improvizirana plesna figura u društvenom plesu, općenito vizualni efekt [izvoditit – e, praviti
– e
6. 9. 2016. Savičić Anđela 7. c.
mislilac
m (gen. jd mislioca, gen. mn mislilaca> onaj koji ima sposobnost da duboko i stvaralački misli [veliki – ]
7. 9. 2016. Dejana Radovančev 7.c