« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
…knjige su dio moje svakodnevnice,
nije mi potreban poseban dan da me podsjeti na njih.
Kao ni Valentinovo da me podsjeti na ljubav, ili dan žena…
No dobro je prisjetiti se tih šutljivih prijateljica
koje nas prate kroz život i
tako nam često uljepšavaju dane.
„Knjižnica na prvi pogled izgleda kao velika gomila požutjelog papira, mrtva, puna prašine, starudijskog vonja, a ustvari to je skladište duša koje su tu ostavile svoje želje, snove, misli, čežnje, ideje i osjećaje. Knjižnica je krematorij pjesnika, filozofa i znanstvenika koji su u svojim knjigama, u tim svetim urnama, ostavili prah svojih lijepih duša, ali izvanredni i čudni prah koji je čuvan i za dolazeće naraštaje spremio svu onu hranjivost i živost živih stvaralačkih nutrina svojih stvaraoca“.
Jurjević, Juraj. Svakodnevno o (ne) svakidašnjem.
Školska knjižnica osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informacijama. Školska knjižnica omogućuje učenicima stjecanje vještina za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i pomaže im da postanu odgovorni građani. (UNESKOV manifest za šk. knjižnice).
Cilj je učiniti knjižnicu kulturnim i informacijskim središtem škole i važnom jezgrom odgojno-obrazovnog procesa te osposobiti učenike da se koriste knjižnicom u svakodnevnom životu i radu te im pomoći u formiranju aktivne i kreativne osobe. Školska knjižnica – dnevni boravak škole.
Knjižnica je uključena u suvremene informacijske sisteme; zauzima centralni prostor za učenje i praćenje nastave.
Bez knjige i čitanja nema kulture, bez kulture nema nutarnjeg života individualca i društva u cjelini.
KNJIGE SU DEBELA PISMA PRIJATELJIMA!
ČITAJTE! OD DOBRIH MISLI I KNJIGA SAGRADITE SVJETOVE ČUDESNE LJEPOTE!
ČITATI ZNAČI – OTKLJUČATI UVIJEK NOVA VRATA!
ŠKOLSKA KNJIŽNICA JE MJESTO NA KOJEMU SPAVAJU KNJIGE – PROBUDIMO IH!
ČITAM, DAKLE – RASTEM!
Djelatno vrijeme |
Ponedjeljak – srijeda
12.00 – 18.00
Utorak – četvrtak
9.00 – 15.00
Petak
8.00 – 14.00
|
Danas nam je divan dan… Iako većini nas nije rođendan, ovo je dan posvećen vjerojatno najvećem užitku na svijetu za mnoge – čokoladi. Točnije, 27. siječnja obilježava se kao Dan čokoladne torte što su naši učenici odlučili prikladno i proslaviti.
Učenici 2.a i 2.b razreda, s učiteljicama Ružicom Sabo i Gordanom Lavrnić, posjetili su školsku knjižnicu gdje im je knjižničarka Biljana Krnjajić održala radionicu o tome kako je nastala čokolada - Kinder jaje.
Doznali su tako da je tvorac Kinder jaja bio William Salice te da se prva serija ove čokolade prodala u manje od sat vremena. Čokoladna obloga u obliku jajeta u čijoj je unutrašnjosti plastična kapsula s dijelovima sitne igračke za slaganje odmah je postala hit.
U više od 40 godina tvrtka Ferrero prodala je milijarde Kinder jaja. Omiljeni proizvodi ove tvrtke su i Ferrero Rocher, Raffaello, Nutella, Tic Tac.
ZANIMLJIVOSTI
Pokušate li prokrijumčariti Kinder jaja u SAD, nećete se dobro provesti..
Granična policija ne samo da će vam oduzeti jaja, već ćete morati platiti kaznu od 1.200 dolara po jajetu.
SAD ne dozvoljava stvari spremljene u hranu, no to je jedino slučaj ako se taj predmet ne vidi izvana.
Postoji proizvod sličan Kinder jajetu, a u SAD-u nije zabranjen. Radi se također o čokoladnom jajetu s igračkom, no ona je spremljena unutar kapsule kroz koju je vidljivo da se unutra nalazi nekakva igračka.
Nakon poslušane priče učenici su odgovarali na postavljena pitanja, a zatim sudjelovali u aktivnosti Grafikon riječi te igri mašte Vokalna ekspresija.
Oduševljenje je izazvala istraživačka aktivnost Put kakaovca koja je podrazumijevala rad na tabletima gdje su učenici kroz igru prikupljanja zrna kakaa razvijali svoje digitalne vještine. Zrna kakaa nekada su bila toliko vrijedna da su čak mlada i mladoženja ljubav iskazivali darujući jedno drugom pet takvih zrna, a o njihovoj vrijednosti svjedoči i činjenica da su se ona koristila i umjesto novca pa se tako zec mogao kupiti za deset zrna, a odjeća za stotinu zrna kakaa.
Za kraj su učenici napravili veliku kartonsku tortu „od čokolade“.
U znak prijateljstva, učenici su jedni s drugima podijelili svoje omiljene čokoladne poslastice.
.
Sudjelovali u radionici: učenici 2.a razreda s učiteljicom Ružicom Sabo, pripravnicom Draganom Žarković i asistenticom Marinom Biljnom i učenici 2.b razreda s učiteljicom Gordanom Lavrnić